Bra-piss-bra

publicerat i Allmänt;
Första veckan hos familjen gick jättebra men när nästa vecka började så fick jag dom dåliga nyheterna att pappan förlorade sitt jobb och dom inte längre kunde betala mig. Så jag fick jobba klar veckan jag börjat på men sen var jag tyvärr tvungen att hitta ett annat jobb, det gick bra jobbade och letade jobb för jag hade till slutet av veckan på mig. Sen på lördagen så kommer mamman från ingen stans och säger att hon ska köra mig till tågstationen och att det är dags för mig att åka. Hade då inget jobb eller boende, så stod själv på tågstationen med tårarna rinnande ner för mina kinder och tanten som jobbar på tågstationen kom och frågade om allt var okej, men som sagt inget var okej. Hon och några andra hjälpte mig kolla flyg ner till Sydney och hon tog in mig för natten. Jag fick mat och en sovplats. Hon var världens gulligaste, körde mig hela vägen till flygplatsen. 
Nere i Sydney hade jag redan fixat boende med några svenska tjejer, dom är jätte snälla. Skulle bo med dom i en vecka för sen börja jobba hos en ny familj, men det blir nog lite ändrade planer. Har börjat leta jobb här nere i Sydney och har en prov gång imorgon på en restaurang. Så kommer troligen stanna här med tjejerna. 

Så allt gick från bra till piss till bra igen på några dagar bara. 
Det blir så när man hittar så underbara människor som jag gjort nu. 


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamsen:

Shit min härliga unge...du kommer bli så stor och stark av detta. Tror nog du håller på att hitta dig själv

2:a kommentar, skriven , av gittanw.blogg.se:

Gittan/ De är som mamma säger, du är verkligen duktig som klarade den här situation själv. Nu håller vi tummarna för restaurangjobbet.. Var rädd om dig

Kommentera inlägget här :